Hjem kjære hjem.

Det ble en lang reisedag i går også, MEN jeg må si at Frankfurt flyplass gjør det mye enklere for reisende å dra enn å komme på besøk.  Det var en veldig blid og hyggelig taxi sjåfør (airport shuttle) som kom og plukket meg opp utenfor hotellet i går presis 10:20, det satt allerede en annen passasjer der og etter meg ble det plukket opp to til Så var det strake veien til flyplassen fra Heidelberg. Det tok ca 1 time å kjøre dit og på veien kjørte vi forbi to steder hvor vi så slott oppi åssiden, eller det var kanskje jeg som turist som la merke til de ettersom det virket som om de andre var i sin egen verden.

Sjåføren parkerte rett utenfor Lufthansa sine dører, jeg hoppet av taxien og gikk inn og kom rett bort til automatene for Lufthansa. Der trykket jeg inn det jeg skulle og jammen meg kom boardingkortet mitt ut med en gang, der sto det både gatenr, setenr (fikk raska til med et vindussete denne gangen) og det sto når flyet var klar til boarding. Jeg titta opp i taket og jeg visste at jeg skulle til "A" og spankulerte bare videre, stoppa ved en kiosk der jeg kjøpte litt fruktsalat og drikke, før jeg endte opp i taxfreen med en hånd full av sjokolade.............. Etter det var det bare å spankulere videre til gate A64 hvor flyet mitt skulle gå fra, så denne gangen var Frankfurt flyplass ingenting å bekymre seg over, får håpe jeg er like heldig når jeg møter den igjen om 10 dager når jeg skal nedover igjen.

Heidelberg er en utrolig fin og veldig koselig by, da jeg gikk fra Kopfklinik til RNV kundenzentrum sine kontrorer for å ordne meg et månedkort for trikk/buss slik at jeg har det klart til jeg kommer nedover igjen så var det veldig mye "by mas". Det var folk, biler, tuting, lyskryss overalt men takket være google så husket jeg veien til dit hvor jeg skulle. Og apropos google, det er egentlig ganske så undervurdert.. det var utrolig rart å føle seg såpass kjent i en by som du aldri før har vært i, bare fordi du har brukt noen timer på google maps for å studere byen. Men pga det så ble egentlig alt mye enklere, og jeg følte meg mye tryggere i tillegg. Da jeg skulle gå fr RNV sine kontorer, så valgte jeg å følge en rute som jeg var blitt anbefalt å gå inn til gamlebyen. Da måtte jeg gå over brua igjen og komme meg på den rette sida av elva, men så var det bare å tusle der helt frem til jeg kom til gamle brua. Mens du går der langs ved elvebredden så har du utsikt til slottet, gamlebyen, kirker og mange andre gamle bygninger, og når du kommer over gamlebrua og går gjennom den gedigne porten med de to tårna så er det bare WOW. Under gåturen så hadde jeg så mange "WOW" og "HERREGUD" øyeblikk at jeg mista tellinga, det er bare så fint, så koselig og SÅ mange hyggelige mennesker.  Og JA du kan møte på en eller annen tysker som absolutt ikke kan engelsk, men de fleste kan engelsk og hvis de ikke kan det så er de hyggelige for det. Noe som kan lønne seg hvis du skal dit er at du husker å ta ut litt cash (euro) for det er ikke alle steder som faktisk tar kortbetaling, så det er alltid greit å være litt føre var.

Jeg kom innomhus hjemme like før kl 19 i går kveld etter da nesten 9 timer på reise. Det var veldig godt å komme hjem igjen selv om jeg bare har vært borte i 2 dager, lurer da på hvordan det blir å komme hjem igjen etter å ha vært borte i 6 uker :) Nå er det påske, det er fint vær så nå skal de neste 10 dagene nytes før jeg drar nedover igjen. Jeg føler at jeg har oversteget så mange barrierer og terskler på denne turen, og det blir nok garantert noen til også på neste tur. Så jeg har klatret litt høyrer opp på tøffhetsskalene nå, og nå er det bare straka veien oppover :)

EN riktig god helg ønskes alle!! og God Påske!